HFM

artykulylista3

 

Creek Evolution 2

44-46 07-08 2009 01Creek jest, nie bez racji, uznawany za jeden z filarów brytyjskiego hi-fi. W przeciwieństwie do innych wyspiarskich producentów, jak Arcam czy NAD, pozostał wierny tradycyjnemu stereo. Dowodem na to jest zestaw Evolution 2, będący najnowszą propozycją angielskiej wytwórni.

Seria Evolution zastąpiła trzy lata temu najtańszą linię 43. Te niepozorne urządzenia, zwłaszcza wzmacniacze o aparycji samoróbek, oferowały brzmienie przyjemnie kontrastujące z wyglądem.

Ayre Evolution 5

48-56 10 2009 01W motcie swojej działalności Charles Hansen wspomina o intymności przeżyć, jakie zapewniają muzyka i film. Trudno mi stwierdzić, czy jest człowiekiem wrażliwym, ponieważ nie miałem przyjemności się z nim spotkać, ale fora internetowe poświęcone high-endowi wychwalają go pod niebiosa.

Firma doczekała się fan-klubu, co z pewnością bardzo cieszy jej założyciela. Jakość produktów odegrała tu zapewne znaczącą rolę, ale nie mniej ważne okazało się podejście do klientów. Charles zawsze traktował ich poważnie, doceniając wysiłek, z jakim wiąże się zakup produktów Ayre. Bo do tanich na pewno nie należą.

Naim CD5 XS + Nait XS

74-81 01 2010 01XS to najnowsza seria Naima. Początek dał jej zintegrowany wzmacniacz Nait XS. Ukazał się w 2008 roku i od razu wzbudził zainteresowanie odbiorców, których przeładowanie Supernaita zwyczajnie zniechęcało. Odchudzenie XS-a miało być tym, czym przemiana seryjnego VW Touarega w wersję biorącą udział w rajdzie Dakar. Potężny silnik, wytrzymałe komponenty i żadnych zbędnych dodatków.

 

Dla niepoznaki piecyk ubrano w niższą obudowę, nawiązującą do tańszej linii 5i. Doświadczeni audiofile wiedzieli jednak swoje. Za połowę ceny dostawali większość zalet Supernaita i nie musieli płacić za przetwornik c/a, który większości z nich był potrzebny jak rybie rower.
Po wzmacniaczu na rynek trafiły pozostałe komponenty nowej wieży Naima. W 2009 stała się kompletna i zastąpiła wytwarzane dotychczas modele „X”. Oznaczenie XS nosi obecnie sześć urządzeń: przedwzmacniacz NAC 152 XS, końcówka mocy NAP 155 XS,

Marantz Reference

84-87 02 2010 01Flagowce odgrywają istotną rolę w katalogu każdej firmy. Pokazują, na co stać projektantów, kiedy nie stoi im nad głową księgowy i mogą się poświęcić opracowaniu jak najlepszego sprzętu. Stosują wtedy zaawansowane rozwiązania, które później, w uproszczonej formie, znajdujemy w tańszych modelach. Kto wie, czy najważniejszym zadaniem flagowców nie jest właśnie oddziaływanie na klientów, którzy kupując bardziej przystępny sprzęt, mogą pomyśleć, że ma on w sobie coś z high-endu.

Marantz dobrze rozumie ten sposób myślenia. Wprowadzone niedawno klocki z dolnej półki do złudzenia przypominają najdroższe modele.

Wavelength + Modwright + Neat + Zu Audio

Mag 20-23 03 2010 01Tego na łamach „Magazynu Hi-Fi” jeszcze nie było. Za sprawą ciekawego przetwornika USB do testu trafił system ze źródłem w postaci komputera! Przez jakiś czas nie będziemy zatem musieli wstawać do półki z płytami ani odkurzać co 20 minut kolejnej strony winylowych krążków.

Wavelength Audio to firma z Cincinnati. Jej założyciel, Gordon Rankin, produkuje przedwzmacniacze, wzmacniacze lampowe oraz kolumny. Od kilku lat Wavelength specjalizuje się w projektowaniu i produkcji przetworników cyfrowo-analogowych, optymalizowanych pod kątem współpracy z komputerami. A że w takiej aplikacji najpopularniejsze jest wejście uniwersalnej magistrali szeregowej, powołano do życia nową kategorię urządzeń – USB DAC. Do testu trafiła najnowsza, trzecia wersja konwertera Cosecant, wyposażona w regulację głośności.

Cymer + WHT + Transparent

Mag 16-19 03 2010 01O firmie Cymer w Europie słyszało niewielu. Nazwisko właściciela i konstruktora – Elsona Silvy – również niewiele mówi. A przecież ten Brazylijczyk jest obecnie największym lampowym guru na najmniejszym z kontynentów.

Przygodę z konstrukcjami lampowymi zaczął jako nastolatek, tworząc wzmacniacz oparty na 6V6 GT. Dorosłą karierę związał ze studiami nagraniowymi – najpierw w Brazylii, później w USA.