Graham LS 5/9 - Nagroda roku 2016
- Kategoria: Kolumny
W dzisiejszym świecie coraz mniejsze znaczenie mają „prawdy” wygłaszane przez ekonomistów, analityków i innych „-tyków”. Kolejne „nowoczesne” idee padają jedna po drugiej, a życie samo weryfikuje wartości. „Postęp” wprawdzie nadal jest wspierany przez systematycznie wpajaną nam „poprawność”, ale im mocniej wdziera się w codzienność, tym głębsza staje się tęsknota za tradycją i naturalnym porządkiem rzeczy.
Dynaudio DM 2/7 - Wyróżnienie 2016
- Kategoria: Kolumny
DM 2/7 to większy monitor, zatem przed nami jeden z najbardziej budżetowych zestawów stereo duńskiego giganta.
Tatami Audio - Glasba
- Kategoria: Kolumny
Tatami Audio jest firmą młodą, założoną przez dwóch zapaleńców, którzy jednak problematyką sprzętu hi-fi zajmują się od dawna. Po wielu latach konstruowania zestawów głośnikowych i akcesoriów zdecydowali się zrobić ten ostatni krok i zadebiutowali na Audio Show 2014.
Zaprezentowali swoje produkty, tym razem w pełni dopracowane pod kątem komercyjnym. Oprócz kolumn firma oferuje bardzo dobrze wykonane przewody głośnikowe oraz ustroje do akustycznej adaptacji pomieszczeń.
Boenicke W8 - Wyróżnienie 2016
- Kategoria: Kolumny
Wiele osób uważa, że w segmencie kolumn głośnikowych od dekad nie dzieje się nic nowego. Producenci w kółko wykorzystują te same technologie, tworząc wariacje na znany temat, a jedyne innowacje dotyczą materiałów na membrany.
Jest w tym trochę racji, ale od czasu do czasu pojawiają się wizjonerzy, którzy starają się spojrzeć na problem, odchodząc od stereotypów. Idą własną drogą, nie tylko po to, aby się odróżniać od konkurencji. Sven Boenicke wie, co robi, a o jego głośnikach mówi się dużo i dobrze. Trudno, żeby było inaczej. Wystarczy odwiedzić dowolną prezentację, by już po kilku sekundach wiedzieć, że „coś się dzieje”.
W tym roku 30-lecie działalności będzie obchodził jeden z najbardziej znanych i szanowanych producentów audiofilskich kolumn – Audio Physic. Pierwszymi produktami firmy, założonej przez Joachima Gerharda, były minimonitory Tempo. Trzy lata później Gerhard opracował pełnozakresowe trójdrożne kolumny Avanti, które na długie lata zdefiniowały założenia konstrukcyjne Audio Physika.
Avanti były w zasadzie monitorami Tempo, wzbogaconymi o dodatkową sekcję niskotonową. Składała się ona z dwóch głośników basowych, umieszczonych po bokach. Monitorowemu pochodzeniu Avanti zawdzięczały wąską przednią ściankę, która z czasem stała się wizytówką niemieckiej wytwórni.
Niewielu producentów kolumn wybiera własną drogę, z dala od utartych szlaków. Jeżeli decydują się na eksperymenty, to najczęściej dotyczą one składu membran i kształtu obudów. Na palcach jednej ręki można policzyć tych, którzy odrzucają sprawdzone rozwiązania i trzymają się własnej filozofii.
Twórca opisywanych dziś zestawów także przeszedł przez wszystkie etapy audiofilskiej kontestacji, aż osiągnął cel swego życia.