HFM

artykulylista3

 

Acrolink 6N-A2110 II

23-33 07-08 2010 Acrolink6N-A2110IIKolejna łączówka Acrolinka to już spory przeskok cenowy w stosunku do modelu 6N-A2050 II. Na pierwszy rzut oka różni się jedynie kolorem zewnętrznej izolacji. Wtyki, grubość, opakowanie, miedź o czystości 99,99997% – lista podobieństw jest długa. Co więc uzasadnia znaczną różnicę w cenie?
Acrolink tłumaczy, że nawet najbardziej zaawansowany proces oczyszczania metalu wprowadza zmiany w niejednorodnych i krystalicznych strukturach, w zależności od zastosowanej metody. Wszystkie materiały o czystości 6N wykonane z miedzi różnią się od siebie i w rzeczywistości czystość większości tzw. materiałów 6N i 7N nie jest dokładnie oznaczona. Acrolink po ukształtowaniu się rzeczywistej struktury rdzenia kablowego stosuje tajemniczy proces przeprowadzany w specjalnym środowisku. Zapewnia on bardzo wysoką czystość, niezależną od zaburzeń krystalicznych, spowodowanych wyciąganiem przewodu.

Czytaj więcej...

Pro-Ject ConnectIt RCA-C

23-33 07-08 2010 Pro-JectConnectltRCA-CPro-Ject to firma, która podbiła rynek gramofonów. Głównie tych tańszych, chociaż ostatnio katalog zapełnia się coraz bardziej skomplikowanymi konstrukcjami.

Ale produkty dla amatorów winylu to nie wszystko. Rozrasta się seria Box Design, grupująca małe urządzenia o różnorodnym zastosowaniu. Końcówki mocy, przedwzmacniacze, karty dźwiękowe, stacje do iPoda czy wzmacniacze słuchawkowe, czyli wszystko, czego dusza zapragnie.

Czytaj więcej...

Acrolink 6N-A2050 II

23-33 07-08 2010 acrolink6N-A2050IIAcrolink to kablarski specjalista z Japonii. Filozofia firmy wydaje się dość prosta: wykorzystać najnowsze zdobycze techniki i wszystko, co wiemy o przesyłaniu sygnału, a później zbudować kable dla wymagających słuchaczy. Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, dla Acrolinka najważniejsza jest czystość przewodników.

Dlatego symbole wszystkich modeli zaczynają się od oznaczenia jej stopnia: 6N lub 7N. Poniżej 99,9999% projektanci po prostu nie schodzą. Oczywiście nie jest to jedyne kryterium, ale pozwala sądzić, że Japończycy racjonalnie podchodzą do tematu. Dobre brzmienie mają zapewnić nie egzotyczne materiały czy magiczne sploty, ale czyste przewodniki i izolatory o niskiej stałej dielektrycznej.

Czytaj więcej...

Gigawatt LS-1

68-70 10 2010 01Problem jakości zasilania systemów hi-fi został zauważony stosunkowo niedawno. Jeszcze kilkanaście lat temu rzadko kto słyszał o listwach i kondycjonerach, a wyszukane sieciówki były uważane za dziwactwo nawet w kręgach audiofilskich.

Kiedy sytuacja zaczęła się zmieniać, na polski rynek śmiało wkroczyło kilku rodzimych wytwórców. Jednym z nich był Power Audio Laboratories, który trzy lata temu przekształcił się w Gigawatta.

Czytaj więcej...

Harmonix X-DC Studio Master 350

36-38 03 2011 01Z oficjalnej witryny Harmoniksa nie dowiemy się wiele na temat budowy kabla zasilającego X-DC Studio Master 350. Dopiero zagadnięty bezpośrednio Kazuo Kiuchi – właściciel marek Reimyo, Bravo! i Harmonix – uchyla rąbka tajemnicy.

X-DC Studio Master 350 to droższy z dwóch przewodów zasilających Harmoniksa. Zbiera wiele pochlebnych opinii na całym świecie, a studio masteringowe przygotowujące reedycje JVC XRCD używa go do podłączania profesjonalnej aparatury.

Czytaj więcej...

Audioquest NRG-2

34-35 03 2011 01Bill Low sprzętem hi-fi zajmował się od szkoły średniej. Na początku budował wzmacniacze i tunery, które sprzedawał znajomym. Wszystko, co zarobił, przeznaczał na płyty, a jako że był audiofilem, systematycznie ulepszał swój system. Wkrótce zauważył, że „lepsze deko handlu niż kilo roboty” i założył własny sklep ze sprzętem.

Wiodło mu się nieźle, ale marzył o przeprowadzce do słonecznej Kalifornii. Jego sklep po roku działalności zdążył zdobyć pozycję najlepszego dealera Linna, ale mimo to przekazał biznes swojemu przyjacielowi i rozpoczął działalność w najbardziej konserwatywnej, północnej części stanu. Wkrótce podążył jednak za słońcem i przeniósł się na południe.

Czytaj więcej...