HFM

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Wymiana mechanizmu CDM12(VAM12) - Technics SL-PG380A 2010/10/21 12:52 #356149

Technics SL-PG380A - mój pierwszy poważny odtwarzacz CD. Zestarzał się ale wyrzucić żal, zwłaszcza, że oprócz lasera wszystko działa bezbłędnie.

Oryginalny mechanizm kosztuje ok.45 zł. i można go dostać np. w sklepie Video Head w Krakowie.
Zdjęcie obudowy nie przysparza żadnych problemów. Potem trzeba zdjąć przedni panel który jest przykręcony trzema śrubkami od spodu i kilkunastoma do płytki z przełącznikami i wyświetlaczem. Niestety niektóre z nich są schowane i dostęp do nich jest utrudniony, można więc nie odkręcać płytki od panelu tylko zdjąć je razem. Trzeba tylko uważać na gniazdo wyświetlacza, siedzi dosyć mocno ale lekkimi ruchami na boki i góra-dół da się to wyciągnąć - byle z czuciem. Następnie odkręcamy od transportu blaszkę z talerzykiem dociskowym, a potem cały transport od podłogi obudowy i odpinamy taśmy.





Mechanizmy nieco się różnią oznaczeniami i niektórymi elementami ale istotnych różnic nie ma.



W tym mechanizmie rolę zwory technologicznej pełni blaszka nałożona ta taśmę, wystarczy ją zdjąć. (W mechanizmach Sony KSS zworką jest punkt lutowniczy który trzeba rozlutować.)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez John 1.5 V.

Wymiana mechanizmu CDM12(VAM12) - Technics SL-PG380A 2016/12/14 10:50 #436179

Podczas wyciągania samego mechanizmu niektóre śrubki są schowane dlatego trzeba ręcznie wysunąć szufladę. Wystarczy pokręcić zębatką widoczną na zdjęciu.




Trzeba niestety również odlutować kabelki z zasilaniem silników. Najlepiej zrobić sobie zdjęcie, żeby potem niczego nie pomylić przy ponownym podłączeniu, zwłaszcza, że silniczki nieco się różnią i bieguny są różnie oznaczone.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez John 1.5 V.

Wymiana mechanizmu CDM12(VAM12) - Technics SL-PG380A 2016/12/14 10:56 #436180

Mechanizm mocowany jest na kształtowych gumowych amortyzatorkach, które musimy wymontować ze starego mechanizmu.




Wkładamy nowy mechanizm na swoje miejsce i dokręcamy śruby blokujące. Podłączając zasilanie do silniczków, trzeba zwrócić uwagę na prowadzenie kabli, są przewidziane odpowiednie prowadniczki na przewody.

Teraz trzeba wsunąć szufladę na swoje miejsce. Trzeba to zrobić w miarę silnym ale płynnym ruchem. Chodzi o to, że mechanizm podczas wysuwania szuflady, najpierw opuszcza mechanizm lasera a dopiero potem wysuwa tackę. Trzeba wsunąć szufladę na tyle mocno, żeby siłą rozpędu spowodowała podniesienie się mechanizmu lasera. Niestety kręcąc zębatym kółkiem o którym wspominałem wcześniej tego nie wykonamy.
Podpinamy taśmy i możemy już przykręcić cały transport do podłogi obudowy oraz blaszkę z talerzykiem dociskowym.
Zanim przykręcimy panel przedni i obudowę warto sprawdzić czy wszystko działa.



Gdyby coś było nie tak, najprawdopodobniej przyczyna będzie leżeć w niedokładnie kontaktujących taśmach i wtyczkach (tak było u mnie).

Zauważyłem, że magnes w talerzyku jest nieco słabszy i zdarza się, że płyta będzie się ślizgać podczas rozruchu lub podczas przeskakiwania pomiędzy odległymi ścieżkami. Zniszczenia samej płyty bym się nie obawiał jednak z czasem mogą się pojawić przytarcia na środkowej części. Należało by jakimś sposobem namagnesować bardziej talerzyk w mechanizmie, żeby mocniej trzymał. Powodzenia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Maciej StryjeckiredakcjaModerator